sobota 24. ledna 2015

Jak a v čem trénuji objem aneb půlmaraton je zatím strop

Už vím, jak rychle umím běžet - na 5km tempem kolem 5:00/km ;) Dnes jsem se tedy rozhodla zkusit, jak dlouho vydržím běžet. No..běžet..spíš klusat, tempo nic moc. Původní plán byl 36 km střídavou chůzí a během. Začala jsem během a po 10 km se mi prostě nechtělo přejít do chůze. Běželo se mi pěkně. Povedlo se mi se dobře obléct a to je základ. Staré přísloví totiž říká "Není špatné počasí, jen nevhodné oblečení.". ;)

Vyrazila jsem oblečená následovně:

  1. bezešvé kalhotky - při delší vzdálenosti než 8 km NUTNOST
  2. nový sportovní top USA Pro - osvědčil se, ještě aby ne za tu cenu - zakoupen ve Sports Directu za 450 kč, je to tento a doporučuji! Koupila jsem si kvůli obvodu vel. 12 (38) takže mi i dme neexistující poprsí, haha 
  3. dnes bez košilky, protože pod legíny jsem oblékla lehce kompresní a dost termo capri legíny podporující prý boj s celulitidou. No nevim, ale líbí se mi, že jsou až pod prsa, takže bedra pěkně v teple
  4. termotriko s dlouhým rukávem z Tchiba, které je super, že je až do půl zadku
  5. na nohy ponožky Asics Trail 
  6. zateplené běžecké legíny z Tchiba, které moc doporučuji! Normálně mám 38/40, tyhle mám S a v pohodě. 173cm, silnější kejty pod zadkem, zadek cca 95cm a sedí super s rezervou v oblasti prdelní
  7. Navrch termotriko z Lidlu takové silnější. To je fajn spíš na kratší výběhy. Dost nacucává pot a je pak těžké, což je znát.
  8. Na to fleese vestu, obyč.
  9. Batoh mám tento a běželo se s ním v rámci možností super. Vejde se do něj případně i camel vak na vodu a má otvor na hadičku. Já v něm měla doklady a peníze v pouzdře, minivětrovku v balíčku 10x10cm, náhradní čepici, rukavice, tričko (ocenila jsem po doběhu při cestě dom), proteinovou tyčinku. Vešlo by se toho více, ale i tohle bylo dost znát.
  10. na hlavě BŽB tunel uvázaný jako čepici (naruby uzel, otočit a je čapka) a na tom ještě fleese čelenku
  11. na kotnících pletené návleky, ale to je spíš úchylka že nesnáším úzké kotníky á la mrkváče
  12. botky jsem dlouho chtěla běžet ve svých terénních láskách Reebok One Outdoors GTX ale nakonec jsem na poslední chvíli zvolila Asics Gel-Cumulus 15 silniční "letní" a udělala jsem dobře, 15km byl čistě asfalt, 7km lesní pevná cesta
Vyrazila jsem v 10 hod a ve 12:55 jsem už seděla ve vlaku domů :)

Co se týče formy, tak to byl trochu boj. Nohy běžely celkem pěkně, ale batoh úplně změnil práci těla, takže to bylo něco co jsem ještě nezažila. Na 15.km trochu krize. U rozcestníku v Káraným jsem tedy přehodnotila plám a rozhodla jsem se, že to doběhnu jen do Lysé. Ono by to asi šlo dobojovat, že bych do Lysé došla chůzí a pak bych zas běžela až na plánovanou metu 36 km, ale proč se tejrat, však není všem dnům konec. K Lysé jsem doběhla na dohled ceduli, protože jak jsem po úseku v lese vyběhla na silnici, začala jsem z únavy mrvit techniku a nožky začaly bolet, což prostě nehodlám překonávat, nechci se zranit... Na 22. km jsem tedy přešla do chůze ;-) Navíc taktika "tam pěšky a domů vlakem" je v zimě blbá v tom, že jsem málem cestou domů zmrzla. V propoceném, kdy všechno převléct prostě nešlo, jsem trpěla jak pes. Původní nápad dojít si v Lysé za odměnu na oběd pohořel, protože za á v Lysé na náměstí děsná kosa a mrtvo a na hledání hospody nebyla chuť a za bé, vlak jel 13:20 a pak 15:20. Nelákala mě představa, že ve dvě budu mít snědeno a budu na vlak v tom mokrém sama čekat. Tak jsem to vzala ostrou chůzí na nádraží, chytla vlak 12:55 do Čelákovic a tam si v době čekání na motoráček skočila pro kebab :D Ten jsem zbouchala, zapila půl litrem Aquily Team čaj s broskví, abych doplnila tekutiny a energii rychlými cukry a šup domů. Doma hned do sprchy a pak odpočinek u telky. 

Závěr - víc než 22 km zatím asi prostě nedám, takže mám na čem makat....

Cácorka je u babi s dědou až do večera, uklidila jsem před výběhem, takže teď zasloužený relax a zítra regenerační plavání ;)

Sportu zdar!



Žádné komentáře:

Okomentovat