neděle 16. června 2013

Zeleninová polévka s červenou řepou a bramborem

Objevila jsem jídlo, na kterém prostě doslova ujíždím :) Je rychlé, je zdravé, je skoro bez práce, je dobré a je pokaždé trochu jiné :)


Co potřebujeme na polévku?

  • červenou řepu - 1 větší nebo 2 menší
  • mrkev - 1 větší nebo 2 menší
  • petržel - kousek
  • celer - kousek
  • brambor - 1 střední
  • kousek másla
Řepu neloupeme a vaříme cca hodinu v neosolené vodě na mírném plameni.
Pak oloupeme, nakrájíme na kostičky a dáme se stranou.

Mrkev, petržel a celer si očistíme, oloupeme, nakrájíme na kostičky. V hrnci si rozpustíme trochu másla a tuto zeleninu zlehka orestujeme a chvilku podusíme. Také osolíme, opepříme dle chuti.

Oloupeme si brambor a nakrájíme na kostičky. Zeleninu na másle zalijeme vodou (množství netuším, tak nějak od oka), přidáme brambor a řepu a na mírném ohni vaříme dokud není všechno měkké. Dochutíme (já sypu trochu vegety nebo něčeho takového) a pak rozmixujeme tyčovým mixérem :) Esteticky nic moc, ale je to dobrota a chuťově vždycky trochu jiné podle toho, jaká množství zeleniny přidáme.

Dobrou zdravou chuť ;)



1 komentář:

  1. Výbornou polévku mi teď dovezli v Ostravě k obědu. Rozvozy využívám teď přes Covid docela často, protože jsem pracovně vytíženější, takže mám rád i třeba službu doručení květin v Ostravě. To mi přijde fajn a už párkrát jsem takhle překvapil přítelkyni doma na home office, když jsme měli třeba výročí anebo když ona měla svátek. :)

    OdpovědětVymazat